Agenda i activitats del curs 2006/07

M  O  N  O  G  R  À  F  I  C  S 

CREACIÓ DE PERSONATGES AMB LA VEU PER LA MÒNICA MIRALLES

 

Mètode específic d'Art & Salut de la Veu .

Mètode creatiu i funcional. Com fer-ho: un altre enfocament.

•  Bloc I : Anàlisi dels registres actorals des d'una vessant anatòmica i funcional .

En el primer bloc s'ofereixen eines per al control del l'aparelll buco-fonatori per poder manejar les característiques del personatge.

•  Bloc II : Introducció al maneig emocional del registres .

En el segón bloc es disgreguen les característiques emocionals principals dels personatges.

•  Dates : 30 de Juny al 7 de juliol.

•  Preu : 85€ un seminari 140 € els dos .

•  Horari : Matí o tarde .

CURS DE "PUESTA EN ESCENA" .

•  Preu : 85€ mensuals .

Aprén a Cantar Ballant .Classe en grup a on es mostrarà la importància de la relació del cos amb l'espai escènic i la veu cantada .Coreogradia,microfonia i control dels rols escènics en el treball en grup . **Al fina del taller es posa en pràctica en un teatre acondicionat .

MONOGRÀFIC "COM CUIDAR LA VEU" PER LA MÓNICA MIRALLES .

    1. Anatomia bàsica de l'aparell buco-fonador . Relació anatòmica i funcional.
    2. Postura.
    3. Ressonadors ( sensacions vibratòries ).
    4. Higiene vocal.
    5. La veu dels actors: tècnica i introducció a la creació de personatges amb la veu.

    Tots els apartats s'il•lustraran amb exercicis pràctics amb veu parlada , cantada o projectada segons el cas.
    S'orientarà a cada alumne en relació a les possibilitats i mancances de la seva veu.

SOLFEIG PER A CANTS. 1ª i 2ª EDICIÓ .

Objectius del curs:

•  Saber seguir una partitura complexa.

•  Ser capaç de llegir una partitura melòdica amb suport del teclat.

•  Entendre la simbologia musical.

•  Entonar tot tipus d'intervals, arpegis i les escales més comuns. Identificar-ho auditivament.

•  Reconeixement i situació en el pentagrama dels sons partint de la veu humana.

•  Ritmes.

 

GRUP VOCAL(CANT EN GRUP). NIVELLl 1 i 2 .

  • •  Tècnica vocal.

    •  Aplicació a cançons de tot tipus d'estils moderns.

    •  Cant a veus amb acompanyament.

    •  Cant a Capela.

    Places limitades.

 

CLASES DE VEU GRUPALS

  • Bloc I: escalfament i tècnica vocal. 45 min.
  • Bloc II : Introducció a la creació de personatges amb la veu. 45 min.

 

 

GRUP DE GOSPEL

a) Tècnica vocal adreçada a aconseguir els timbres i efectes que trobem en les veus que gairebé sempre son de persones negres.
b) Cant a capela d'espirituals negres i de gospel

 

INSTRUMENT COMPLEMENTARI A LA VEU. CLASSES INDIVIDUALS DE GUITARRA/PIANO I “CAJON”.

Principis tècnic bàsics per al maneig del teu instrument complementari. Creació i maneig dels acords de les cançons que t'agraden. Combinació de la veu amb la guitarra o el piano.

 

CANTE FLAMENCO PER LA SHEILA GRADOS

1. Tientos, tangos y tanguillos
2. La Bulería i la Soleá

 

SERVEI DE QUIROMASSATGE I FISIOTERAPIA

•  Tractaments facials
El tractament facial està indicat per a persones que ténen tensió a la musculatura de la cara, amb aquest massatge es redueixen les tensions mandibulars, que tants problemes dónen a la població en general i en concret als cantants. Relaxant la musculatura facial, es poden millorar els tractament de logopèdia: paràlisi del nervi facial, disàrtries, hipertonies, hipotonies, …

•  Tractaments cervicals
Aquests són possiblement els tractaments que més problemes donen a la veu per la les relacions musculars: una contractura a la zona cervical o als trapezis impedirà un bon ús de la veu a causa de la descompensació muscular que influeix directament en la musculatura extrínseca i intrínseca veient-se reflectit el defecte en els òrgans articulatoris, musculatura supra-laríngia i infra-laríngia (lliure moviment de la laringe). Amb el quiromassatge es poden fer desàpareixer o disminuir les contractures i amb un tractament seguit i uns canvis en l'hàbit postural es pot espaiar molt les recidives.
D'altra banda també s'alleujaria la cervicàlgia que malmet la nostra qualitat de vida i no permet al cantant, actor, orador... gaudir i fer un bon ús del seu instrument.

•  Tractaments espinals
El mateix cas que l'anterior però a tota la musculatura que s'hi relaciona amb la columna vertebral. Tractant aleshores àlgies i contractures de dorsals, lumbars així com la ciàtica. Aquests dolors, a part de la molèstia continua que produeixen, fan que la persona adopti postures nocives que comprometen els músculs que es relacionen amb la producció vocal. Un bon tractament de quiromassatge fa, com hem dit abans, que la qualitat de vida de les persones que ho pateixen millori així com la seva veu.

•  Tractaments generals
Tractaments per a relaxar o tonificar (activar ) el pacient. Un bon estat físic és el principi per poder produir una bona veu tan parlada com cantada.

•  Reflexologia podal
És un mètode de massatge que permet a través de la pressió de punts al peu, on es troben reflectits tots els òrgans del cos, regular d'una manera natural el nostre organisme. Serveix per al tractament de tot tipus de patologies. La veu és un reflex de la nostra salut i un bon estat d'aquesta afavorirà la producció vocal i evitarà amb alguns casos les disfònies.

* Oferta de tardor : 50 % de descompte en el 1er massatge.
NOVETAT: a partir d’aquest mes us oferim també massatge coreà i tailandès.

CLASES DE "CAJON" EN GRUP.

Grups reduïts 3 o 4 assistents.

 

CURS D'ENTRANAMENT ACTORAL. PER LA LAURA GUITERAS.

 

- OBJECTIUS

En unes poques sessions intentarem analitzar i treballar alguns dels factors que participen en el procés de recreació escènica.
Coses tan bàsiques com l'espai, el temps i el text,de vegades deixen de ser una eina de treball, per esdevenir un obstacle. El nostre objectiu, serà transformar aquests elements en vehicles que potenciin la nostra interpretació.

 

1. FACTORS INTERNS:

 PREPARACIÓ DE VEU I COS
L' actor es un binomi: Paraula-Cos, i hauriem de prendre més conciencia. Iniciarem cada sessio amb un petit escalfament fisic ( l'estimulació musical ens ajudarà.)
L'escalfament hauria d'estar incorporat en totes les nostres activitats, en qualsevol disciplina, perquè és un requisit indispensable per amortitzar del tot els nostres recursos com a intèrprets.

•  DISPONIBILITAT EMOCIONAL
Quan fem una proposta escènica, acostumem a guiar-nos pels cànons establerts, i oblidem que nosaltres mateixos tenim molta informació per aportar. El què cal és aprendre a “ Deixar-se afectar” ( a ser conscient dels estimuls emocionals que presenten l'escena, o que aporten els personatges), fomentar la capacitat d'escoltar als altres “partners”, però al mateix temps, també de ser capaç de propasar i d'incorporar els canvis adients dins de la nostra interpretació.

2. FACTORS EXTERNS:

  • L’ESPAI
    Moltes vegades quan realitzem un exercici ens condiciona massa l’espai en el que estemubicats, (l’escenari d’un teatre, una sala d’assaig, un plató…), i no aconseguim aillar-nos del que veiem realment per reproduir el que nosaltres volem escenificar. Farem improvitzacions pera conseguir que l’espai en el que treballem no sigui un obstacle, sino una eina més per assolir el nostre objectiu.

  • EL TEMPS
    Jugar amb el present i el passat de les accions, o simplementinvertir l’ordre cronològic dels fets, en spot ajudar a entendre millor com afecta l’evolució del temps en relació els personatges. (Per exemple, a vegades és molt difícil imaginar-se les conseqüencies d’una discusió, quan encara no l’hem viscuda, però l’hem d’interpretar…) Experimentar amb els salts de temps en spot aportar una visió nova sobre la concepció d’una escena i la seva evolució.

  • EL TEXT
    Tot i que ens movem bàsicament en una cultura audiovisual, el text també és un factor molt important a tenir en compte. Textos poc didàctics, sintaxis enrevessades, paraules dificils de pronunciar, diàlegs, silèncis… etc, a vegades en comptes d’ajudar-nos a enrriquir l’escena, el text esdevé un problema. A partir del joc de la improvització, i sobretot de la imaginació, intentarem utilitzar-lo com a vehicle, per fer arribar la nostra “performance” al public, amb més força.